idamariemathilda.blogg.se

En helt vanlig tjej som bidrar till träningshetsen i Sverige, äter nyttigt och som alltid har svar på tal. Me, myself and I och allt vardagligt.

So far..

Publicerad 2013-05-20 08:09:58 i Kost

Jag önskar jag kunde säga so far so good, men nja, so far not so good blir det mer.

Det har varit tufft mina två första dagar, omställningsbesvär kanske man kan kalla det, men även psykiskt utmanande då jag måste tänka om helt vad gäller kostupplägg och mat.

samtidigt, så känner jag att min kropp svarar bra på maten vilket märks framförallt när jag tränar - jag har nog aldrig kört så hårt som i lördags, jag orkade hur mkt som helst!

Jag har försökt träna rätt mycket dessa dagar för att hålla igång kroppen och jag märker redan att jag kommer behöva gå ifrån hela tänket "äta tre gånger om dagen" och gå upp mot kanske 4 tom 5 gånger om dagen.

Såhär kan en dag se ut för mig matmässigt:

Frukost: bovetegröt med kokos, hallon, blåbär och mandelmjölk.

Lunch: omelett med spenat och kyckling

Mellanmål: proteinboll eller en frukt och keso eller banan med jordnötssmör

Kvällsmat: rostade rotfrukter och lax

Men nu väntar en ny vecka och jag VET att om jag sköter kost och träning helt strikt så kommer jag ha kommit in i den nya kosten helt innan söndag.

Pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela